mandag den 20. august 2012

Moraine Lake (den blaa soe)

Soeen i sig selv er et besoeg vaerd. Naar jeg engang faar billederne frem vil i tro at PhotoShop har vaeret ind over. Hvor Lake Louise er ir-groen er Lake Moraine dyb blaa. Da vi kom ca 8.30 var der ikke ret mange gaester. Vi fandt dog en japansk familie, vi kunne foelges saa vi overholdt kravet til grupper paa +4 (I egen interesse). Der var her gjort meget ud at advare mod bjoerne netop her. Sporet vi fulgte var kun 3 km lang og steg kun 65 meter. Det sidste stykke skulle vi over meget store nedfaldne klipper, det var noget af en balanceoevelse, og saa i min alder. Da vi kom tilbage til P-pladsen moedte vi ogsaa her tusindvis af mennesker. Kun meget faa gaar laengere en til en let sti langs den ene side af soeen. Her er utrolig smukt. Da det er min sidste dag her slutter jeg af med at gense Lake Louise og det flotte landskab der omkring den.


1 kommentar:

  1. Hej Torben,
    Tak for hilsen - jeg bliver helt misundelig. Jeg har jo også været her. Fortsat god tur - pas på bjørne.
    Menge hilsener
    NIELS JØRGEN

    SvarSlet